حرف های نا تمام ....
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 164
بازدید ماه : 696
بازدید کل : 45366
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 116
تعداد آنلاین : 1

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 106
:: کل نظرات : 116

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 22

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 11
:: باردید دیروز : 60
:: بازدید هفته : 164
:: بازدید ماه : 696
:: بازدید سال : 1603
:: بازدید کلی : 45366
مجموعه عکس کارگردانی شده آتشفشان اثر گوهر دشتی

دانش آموزان عزیز لطفا به چند نکته توجه داشته باشند:

1- درون هر 9 عکس تمامی بازیگران در حال خنده هستند

2- در هر عکس یک نفر چهره اش پنهان است یا کاملا تمام رخ نیست

3- وجود یه دم از یک جانور غول پیکر

4- نام مجموعه آتشفشان است.

لطفا با توضیحات موجود به این فکر کنید که چه ارتباطی بین این اجزا وجود دارد و چرا اسم این مجموعه آتشفشان است؟

 

مجموعه عکس قابل توجهی است. عناصر و ویژگی‌های مشترکی در این عکسها دیده می‌شود . عکسهایی از مکانهای مختلف که برای ما ایرانی‌ها آشناست. افرادی که در عکس دیده می‌شوند، در هر حالت یا مشغول هر کاری که هستند، خندان هستند. یک عنصر مشترک دیگر، دم حیوان ناشناس، احتمالا تمساح (؟) است. تقریبا در همه عکسها، یکی از افراد نیز وجود دارد که چهره‌اش مشخص نیست. نورپردازی‌ها به گونه ای است که فضاهای کاملا روشن و مشخص را ایجاد کرده است.

عکاس چه می‌خواهد بگوید؟


بدون اینکه بخواهیم اغراق کنیم، تقریبا می‌توان حرف عکاس را فهمید. مردمانی را نشان می‌دهد که ظاهرا شاد و خندان هستند. فضاسازی عکسها و نورپردازی‌ها نیز بر این امر صحه می‌گذارد. اما این همه داستان نیست. چیزی مبهم یا ترسناک در همه مکانها دیده می‌شود. آن عنصر خیلی مخفی نیست که دیده نشود. شاید عکاس می‌خواهد بگوید که آن مردم شاد، عمدا آن را نادیده می‌انگارند. دردی درونی است؟ ترس است؟ بیماری است؟ هر چه هست، به وضوح وجود دارد هر چند نادیده بنگاریمش. خنده ها ظاهری است؟ بخاطر فراموش‌کردن درد است؟
شاید اصلا نشانه‌ای از اتفاقی است که می‌خواهد رخ دهد و ما از آن بی اطلاعیم و چون نمی‌دانیم، خوشحالیم
آن فردی که در عکسها چهره‌اش دیده نمی‌شود چه نقشی دارد؟ شاید نشانه‌ای است بر فردی که نمی‌خواهد دردش را فراموش کند. شاید نشانه‌ای از فردی است که نمی‌بیند و به همین علت نمی خندد. شاید او از آن اتفاق اطلاع دارد. شاید او کلید حل معما باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 3392
موضوعات مرتبط: عکاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

نویسنده : محمد اکبری زاده کهتکی
تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
نظرات
به روایت یک شاهد عینی

آزاده اخلاقی، ایده‌پرداز و کارگردانِ این مجموعه‌ی ۱۷ عکسی می‌گوید: «امروز آرمان‌گرایی سوژه‌ی تمسخر خیلی‌ها شده است، مردم کسانی را که اهداف بلند و دور از دسترس دارند دست می‌اندازند. برای من ولی کسانی که می‌جنگند و برای آرمانی جانشان را فدا می‌کنند بسیار محترمند. هدفم زنده کردن یاد کسانی بود که ستایش می‌کنم.»

«به روایت یک شاهد عینی» یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های عکاسی‌ای است که در چند سال گذشته در ایران انجام شده است: پروژه‌ی سه‌ساله‌ ای که شامل تحقیق فراوان هم بوده، ثبت هفده فریم است که اجرای بسیار خوب و دقیق و پُر از جزئیاتی هم دارند. در اجرای این عکس‌ها گروه بزرگی به خانم اخلاقی یاری رسانده‌اند؛ از جمله ساسان توکلی‌فارسانی (عکاس و مجری جلوه‌های بصری) و ژیلا مهرجویی (طراح صحنه و لباس).

آزاده اخلاقی متولد سال ۱۳۵۷ است که در استرالیا عکاسی خوانده و این سومین نمایشگاه انفرادی‌اش بود. در توضیحی که بر این مجموعه نوشته آمده است: «آیا لحظه‌ی حال می‌تواند به چنان التهابی دچار شود که سیر خطی زمان را در هم شکند، گذشته را به حال بیاورد و ساکنان لحظه‌ی حال را به گذشته پرتاب کند؟ آیا ممکن است در لحظه‌ای از تاریخ چنان گشایشی رخ دهد که آن اشباح را که در راه آرمانی مشابه تلاش کردند و به مرگی هولناک از دست رفتند، دوشادوش خود در خیابان ببینیم؟ آیا انسان لحظه‌ی حال، انسان زنده، می‌تواند اشباح قهرمان‌هایش را از زیر آوار مهیب تاریخ بیرون کشد و به اکنونش احضار کند و از پشتیبانی‌شان بهره برد؟»

در این مجموعه به مرگِ این افراد پرداخته شده است: «جهانگیرخان صوراسرافیل و نصرالله ملک‌المتکلمین (۳ تیر ۱۲۸۷)»، «کلنل محمدتقی‌خان پسیان (۱۵ مهر ۱۳۰۰)»، «میرزاده عشقی (۱۲ تیر ۱۳۰۳)»، «محمد فرخی‌یزدی (۲۵ مهر ۱۳۱۸)»، «تقی ارانی (۱۴ بهمن ۱۳۱۸)، «آذر شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی (۱۶ آذر ۱۳۳۲)»، «فروغ فرخزاد (۲۴ بهمن ۱۳۴۵)»، «محمد مصدق (۱۴ اسفند ۱۳۴۵)»، «غلامرضا تختی (۱۷ دی ۱۳۴۶)»، «صمد بهرنگی (۱۲ شهریور ۱۳۴۷)»، «حمید اشرف (۸ تیر ۱۳۵۵)»، «علی شریعتی (۲۹ خرداد ۱۳۵۶)»، «محمود طالقانی (۱۹ شهریور ۱۳۵۸)»، «مهدی باکری (۲۵ بهمن ۱۳۶۳)»، «سهراب شهیدثالث (۱۰ تیر ۱۳۷۷)».

از آنجایی که “به روایت یک شاهد عینی” به مقوله بازسازی صحنه‌های مرگ‌های روی داده می‌پردازد و در این گونه آثار عنصر واقعیت از ارکان اصلی می‌باشد، لذا هنرمند با استفاده از هنر معماری مکانی سعی در خلق صحنه‌هایی مستند و قابل پذیرش از حادثه و سپس عکاسی از ٓان‌ها نموده است. صحنه‌هایی که با استفاده اصول معماری مکانی و چینش عناصر حاضر در صحنه مخاطب را در بطن حادثه قرار می‌دهند، به گونه‌ای که این صحنه را وی از نزدیک دیده و لمس کرده است. انتخاب مکان، مشخصات ظاهری و فیزکی مکان وقوع حادثه، شیوه چینش حاضرین در محل به هنگام وقوع حادثه همگی به نگاه هنرمند از نوع معماری حادثه وابسته است. به عنوان مثال در یکی از آثار این نمایشگاه که در ادامه در مورد تعدادی از آن‍ها اطالعاتی ارئه خواهد شد، در اثری با عنوان “قتل میرزاده عشقی”، با توجه به مستندات موجود این حادثه در حیاط منزل ایشان اتفاق افتاده است. هنرمند با توجه به بهره‌گیری از اصول طراحی صحنه و چینش عناصر صحنه در سایه هنر معماری به بازسازی این صحنه به گونه‌ای منطبق بر واقعیت مبادرت ورزیده است. این امر در سایر آثار این نمایشگاه نیز به خوبی قابل روئیت می‌باشد، که این امر بیانگر نقش اصول معماری مکانی در باورپذیری و تأثیرگذاری هر چه بیشتر آثار است.

 

از منظر هنر و تکنیک عکاسی در آثار این نمایشگاه هنرمند با استفاده از تکنیک فیلمبرداری از صحنه و سپس عکاسی از آن‌ها عنصر حرکت را به خوبی به مخاطب خود القا می‌کند. به عنوان مثال در صحنه “تشییع پیکر کلنل محمد تقی خان پسیان” به سبب بهره‌گیری از این تکنیک این احساس به خوبی به مخاطب منتقل می‌شود، گویی وی یکی از افراد حاضر در صحنه بوده است. شایان ذکر است چاپ آثار در قطعات بسیار بزرگ تأثیر شگرفی در ارتباط مخاطب با اثر دارد که نشان دهنده نکته سنجی و دید ظریف هنرمند می‌باشد.

حضور خود هنرمند در اثنای کلیه آثار با توجه به اظهارات خود هنرمند به سبب بیان نوع نگاه خاص وی به حادثه روی داده و به نوعی امضای اثر توسط نامبرده می‌باشد، که در آثار اکثر عکاسان مطرح و صاحب سبک ایران و جهان قابل مشاهده است.

در پایان لازم به ذکر است بنا بر اظهار خود هنرمند در این نمایشگاه تنها صحنه مرگ انسان‌هایی به تصویر کشیده شده است که از صحنه مرگ آن‌‌ها هیچ ‌گونه تصویری وجود ندارد. در ذیل تعدادی از آثار این نمایشگاه آورده شده است. کلیّه حقوق مادی و معنوی عکس‌ها متعلق به آزاده اخلاقی می‌‌باشد.

برای مشاهده عکس های مجموعه و مطالعه توضیحات هر کدام از عکس ها بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

آزاده اخلاقی - به روایت یک شاهد عینی

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1137
موضوعات مرتبط: عکاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

نویسنده : محمد اکبری زاده کهتکی
تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
نظرات
مجموعه عکس بندر کنگ

 

 

 برای مشاهده ی بهتر عکس ها روی آن راست کلیک کرده و گزینه ی
view image را انتخاب نمایید.

تعداد بازدید از این مطلب: 920
موضوعات مرتبط: عکاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

نویسنده : محمد اکبری زاده کهتکی
تاریخ : دو شنبه 7 مهر 1393
نظرات
اعلام اسامی راه یافتگان به دومین نمایشگاه عکس عاشورایی

نمایشگاه عکس دومین مسابقه عکس عاشورایی به زودی برگزار می شود


 

واحد تجسمی این حوزه اسامی هنرمندانی را که آثار آنان به نمایشگاه عکس دومین مسابقه عکس عاشورایی راه پیدا کرد، اعلام نمود.

امیرمسعود ابری، احسان رنجبری، حلیمه پای بر پی، ساغر لشکری، زهرا باسره، طیبه اسپید، مسعود صادقی، علی شهیدی زاده تختی، فاطمه بناکار، فرحناز پور اسماعیلی رفسنجانی، مجتبی حسن زاده، محمد اکبری زاده کهتکی، محمد بشیریان زاده، محمدرضا مرادی، مهدی ناظری و مهدی نهنگ افرادی هستند که آثارشان به نمایشگاه عکس دومین مسابقه عکس عاشورایی راه یافت.

گفتنی است این نمایشگاه هفته آینده برگزار خواهد شد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 951
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد اکبری زاده کهتکی
تاریخ : یک شنبه 8 دی 1392
نظرات
عکس هایی از شب اول اجرای عموم نمایش تجسم زنده یک تندیس کاری از گروه تئاتر لوار

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1076
موضوعات مرتبط: تئاتر , عکاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2

نویسنده : محمد اکبری زاده کهتکی
تاریخ : جمعه 5 مهر 1392
نظرات
تصاویر منتخب مسابقه سالانه عکاسی با آیفون

باید قبول کنیم که دنیای عکاسی پس از معرفی تلفن های هوشمند و به خصوص آیفون، دستخوش تغییرات بسیاری شد. سرعت بالای عکاسی، ویژگی همراه بودن همیشگی، و بهبود کیفیت تلفن های هوشمند در طول زمان، عکس برداری با موبایل را تبدیل به شاخه ای مجزا در صنعت عکاسی کرده است.

 

مسابقه iPhone Photography هر ساله اقدام به انتخاب برترین عکس های شکار شده توسط آیفون می کند. این مسابقه از سال ۲۰۰۷ برگزار می شود و به کاربران این اجازه را می دهد تا عکس های زیبای خود را با تمام دنیا شریک شوند.

 

به تازگی برترین تصاویر سال ۲۰۱۳ این مسابقه اعلام شده است که می توانید برخی از آن ها را مشاهده نمایید. شاید نظر شما در مورد عکاسی با موبایل بعد از دیدن آنها تغییر کرد.


 


 


 


 


 

 

شما هم اگر به عکاسی با آیفون علاقه مند هستید، می توانید با مراجعه به سایت IPPA ، ضمن مشاهده دیگر عکس های منتخب، خود را برای حضور در جشنواره سال آینده، آماده کنید.


 

تعداد بازدید از این مطلب: 932
موضوعات مرتبط: عکاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2

نویسنده : محمد اکبری زاده کهتکی
تاریخ : یک شنبه 10 شهريور 1392
نظرات
ورکشاپ عکاسی

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان بندرعباس همزمان با برگزاری هشتمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت . دو ورکشاپ عکس با حضور آقایان داریوش محمد خانی و  حسام الدین رضائی برگزار می شود.


 


انجمن سینمای جوان بندرعباس

 

تعداد بازدید از این مطلب: 936
موضوعات مرتبط: عکاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2

نویسنده : محمد اکبری زاده کهتکی
تاریخ : شنبه 25 مرداد 1392
نظرات
هشتمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت۲۷ مرداد برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان بندرعباس هشتمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت با تاخیری دو  ماهه  از ۲۷ الی ۲۹ مردادماه ۱۳۹۲ در شهر بندرعباس برگزار میشود.



محمود عسکری  رئیس انجمن سینمای جوانان بندرعباس و دبیر هشتمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت اعلام کرد این جشنواره که قرار بود طبق روال هفت دوره گذشته در اردیبهشت ماه هر سال برگزار گردد بدلیل مشکلات مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان  به عنوان حامی اصلی جشنواره با تاخیر برگزار می گردد.

 عسکری ضمن پوزش از همه شرکت کنندگان و مخاطبان جشنواره اردیبهشت اظهار داشت در جلسه ای که با حضور  رئیس ستاد برگزاری جشنواره و مدیرکل  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان  حجت الاسلام  حسین مرشدی در تاریخ سه شنبه ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۲  بر گزارشد ، با موافقت آن اداره کل تاریخ ۲۷مردادماه ۱۳۹۲ برای برگزاری جشنواره تعیین گردید.

عسکری افزود : امید است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و دیگر نهاد های فرهنگی ذیربط در این استان مساعدت نموده تا این جشنواره در تاریخ معین شده با کیفیت مناسبی برگزار گردیده و مسائل و مشکلات مالی نیز مرتفع گشته تا شاهد جشنواره  ای پر بار هم برای مخاطبین و هم برای هنرمندان حاضر در جشنواره باشیم .

لازم به ذکر است  این جشنواره در دو بخش  عکس و فیلم و در دو قسمت ملی و استانی بر گزار می شود

از میان  ۴۱۳ فیلم  ارسال شده به دبیر خانه جشنواره ۳۶ فیلم در بخش فیلم ملی با  گرایش سینمای فرم گرا  و تعداد ۹ فیلم نیز در قسمت  استانی در دو بخش    داستانی و مستند جشنواره حضور دارند .

همچنین  از میان ۲۵۰۰ قطعه عکس ارسالی از    ۲۲۰ عکاس شرکت کننده در این جشنواره ۱۰ عکاس موفق به حضور در بخش عکس با موضوع انسان و جامعه شهری ( مجموعه)  و ۲۱ عکاس در بخش جشنهای ایرانی و ۲۰ عکاس نیز در بخش استانی باموضوع آزاد، شده اند.

هشتمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت ۲۷ الی ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۲ در فرهنگسرای طوبای شهر بندرعباس برگزار خواهد شد


 

انجمن سینمای جوانان بندرعباس

تعداد بازدید از این مطلب: 876
موضوعات مرتبط: عکاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : محمد اکبری زاده کهتکی
تاریخ : یک شنبه 30 تير 1392
نظرات

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره ما
وبلاگ سینگو در بر دارنده مطالب تئاتر به صورت خاص و سایر هنر ها به صورت عام می باشد. خواهشمندم این وبلاگ را از نظرات خوب و سازنده ی خود دریغ نفرمایید. با تشکر محمد اکبری زاده کهتکی.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید