بازخوانی پرونده یک نمایش فوتبالی؛ ˝فنز˝
حرف های نا تمام ....
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 95
بازدید دیروز : 113
بازدید هفته : 210
بازدید ماه : 208
بازدید کل : 46617
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 116
تعداد آنلاین : 1

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 106
:: کل نظرات : 116

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 22

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 95
:: باردید دیروز : 113
:: بازدید هفته : 210
:: بازدید ماه : 208
:: بازدید سال : 2854
:: بازدید کلی : 46617
بازخوانی پرونده یک نمایش فوتبالی؛ ˝فنز˝

 

به بهانه ی صعود تیم ملی ایران به جام جهانی برزیل:
 
نمایش ˝فنز˝ به کارگردانی محمد رحمانیان با حضور ستارگان سینما و تئاتر از جمله نمایش‌هایی با مضمون فوتبالی بود که در تاریخ معاصر تئاتر ایران نامی ماندگار خواهد بود.

 



 

 

مردم ایران علاقه و توجه خاصی به هنرمندان و فوتبالیست‌ها دارند با وجودی که این دو قشر تفاوت‌های زیادی باهم دارند مردم دوست دارند آنها را از نزدیک ببینند و با آنها عکس یادگاری بگیرند! حال تصور کنید در این میان یک نمایش پر از ستاره‌های محبوب سینما و تئاتر با مضمون جذاب و پر از تعلیق فوتبال بروی صحنه بیاید..

 نمایش "فنز" به کارگردانی و نویسندگی محمد رحمانیان از روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه ۱۳۸۴در سالن چهارسو تئاتر شهر تهران بر روی صحنه رفت. این نمایش قبل از شروع تاریخ اجرا با استقبال بسیاری مواجه و بلیط های آن از قبل پیش فروش شده بود.


حضور بازیگران سرشناس سینما به ویژه پرویز پرستویی در این نمایش جدا از سابقه محمد رحمانیان در زمینه نمایش در این استقبال بسیار موثر بود.  نام نمایشنامه از حروف اول اسامی شخصیت های داستان نمایش گرفته شده بود. فرانكی (پرویز پرستویی)، اگنس (ترانه علیدوستی)، نانسی (مهتاب نصیرپور) و سانی (حبیب رضایی) كه اعضای یك خانواده هستند.نمایش با معرفی شخصیت های داستان آغاز و سپس موضوع داستان و دغدغه های شخصیت های آن آشكارشد.

 

ویژگی­های بازی فوتبال و اوج و فرودها، شادی و غم­ها و دلهره­‌های لحظه به لحظه در جریان یك مسابقه بر روی تماشاگران، خود یك نمایش درام است. تسلط این جو در فضای خانواده گروه فنز به خودی خود كشش زیادی در داستان ایجاد کرده بود.  طراحی صحنه متاثر از فضای داستان به پیشبرد خط داستانی کمک می‌کرد خانه‌های كه یك خانواده معمولی انگلیسی در دهه 60 در آن زندگی می­كنند به گونه‌­ای طراحی شده بود تا جذابیت داستان زندگی شخصیت­های نمایش تحت تأثیر جو فوتبال توسط بازیگران راحت تر و متنوع­تر بیان شود.

 

http://forum.cinemacenter.ir/attachments/4748d1309161821-fans-1.jpg


 

"فنز" نمایشی است كه در یك خانواده انگلیسی در دهه 60 می­گذرد و فوتبال دوستی محور اصلی آن بود، به طوری كه تمام وقایع دیگر در این خانواده با زمان و تاریخ یك مسابقه فوتبال در خاطر اهالی نقش بسته است.

جذابیت بازی فوتبال و هیجانات جانبی آن و داستان ملموس آن برای تماشاچی ایرانی با بازی خوب بازیگران نمایش، سبب شد كه تماشاچیان به وجد بیایند و از این نمایش استقبال چشم‌گیری داشته باشند .

این نمایشنامه به نویسندگی و كارگردانی محمد رحمانیان و با هنرمندی پرویز پرستویی، مهتاب نصیرپور، حبیب رضایی، ترانه علیدوستی و احمد مهرانفر به روی صحنه رفت صدای گزارشگر در این نمایش، صدای عادل فردوسی­ پور بود.

 


سایت فوتبال "گل"، روز دوشنبه 11 مهر 1384درباره "فنز" نوشت: یك نمایش با موضوع هواداران تیم فوتبال منچستریونایتد انگلیس كه در تهران روی صحنه رفته، با اقبال عمومی بسیاری از هنردوستان مواجه شده است. "گل" به نقل از گزارشی كه خبرگزاری رویترز منتشر كرده، افزود: ایرانی‌ها گروه گروه برای تماشای نمایش ‪ F.A.N.S‬كه در مورد یك خانواده فوتبال دوست ساكن شهر منچستر در سال ‪ ۱۹۶۰‬ساخته شده، به سالن تئاتر می‌آیند. داستان نمایش از این قرار است كه "فرانكی" مرد خانواده، برادر، خواهر و همسرش را به تشویق تیم منچستریونایتد مجبور می‌كند اما سلطه او بر خانواده، بعد از آشنایی نانسی با یك راننده تاكسی كه هوادار تیم منچسترسیتی است، خدشه دار شده و عشق آنها منجر به پایانی پیچیده برای این داستان می‌شود.


منبع: هنر آنلاین



تعداد بازدید از این مطلب: 802
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4

نویسنده : محمد اکبری زاده کهتکی
تاریخ : پنج شنبه 30 خرداد 1392
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
maryami در تاریخ : 1392/4/6/4 - - گفته است :


azizam ino ghablan khondam vali yadam omad pm nazashtam

ishalla ma ham besh miresiiiiiiiiiiim



نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
وبلاگ سینگو در بر دارنده مطالب تئاتر به صورت خاص و سایر هنر ها به صورت عام می باشد. خواهشمندم این وبلاگ را از نظرات خوب و سازنده ی خود دریغ نفرمایید. با تشکر محمد اکبری زاده کهتکی.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید